کارخانه های آجر سفال شال قزوین

انواع بلوک سیمانی و فروش انها

آنچه در این مقاله می خوانید...

بلوک سیمانی معمولیبلوک اسفنجیبلوک سیمانی سبکبلوک لیکابلوک سیمانی سنگین
فروش بلوک سیمانی عمده

بلوک سیمانی معمولی

بلوک سیمانی معمولی از شن و ماسه رودخانه ای ساخته میشود و چگالی آن بعد از آنکه خشک شد به ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب میرسد. این بلوک به دو شکل ته باز و ته بسته در انواع فرم ها به فروش میرسد. در حال حاضر استفاده از بلوک ته بسته در ساخت و ساز رواج بیشتری یافته است زیرا وزن سازه و هزینه های ساخت را کاهش میدهد. این بلوک ها هم برای دیوار و هم سقف مورد استفاده قرار میگیرند. 

بلوک اسفنجی

فروش بلوک

بلوک اسفنجی برای اولین بار در سوئد ساخته شد. این بلوک ها که با نام بلوک های حفره دار شناخته شده اند جزء سبک ترین نوع بلوک سیمانی با ساختار دوگانه و خاصیت عایق بندی هستند. ۱۵ الی ۲۵ درصد فضای بتن این بلوک خالی است و همین امر امکان عبور آب را از آن فراهم میکند. در تولید بتن اسفنجی در مقایسه با سایر بتن ها آب به میزان کمتری استفاده میشود. به همین دلیل بعد از آماده سازی بتن، آب آن تبخیر میشود و آب مخلوط در عرض یک ساعت تخلیه میگردد.

 بلوک های اسفنجی عملکردی مشابه بلوک های سبک دارد و می توان از آنها در ساختمان های کم ارتفاع استفاده نمود. مواد تشکیل دهنده این نوع بلوک شامل سیمان، خاکستر حاصل از سوخت، شن ریزه و ماسه، آهک و آب میباشند. در تولید بلوک سیمانی اسفنجی می توان از زباله های صنعتی استفاده نمود. این مواد به عنوان مواد اولیه در ساخت سیمان کاربرد دارند. وزن بلوک اسفنجی سبک است و همین امر باعث میشود حمل و نقل آن به آسانی انجام شود. این بلوک ها از خاصیت عایق بندی برخوردار هستند و قابیلت جذب صدا را دارند. استفاده از آهک در تولید بلوک اسنفجی باعث شده بتوان از آن مجدداً استفاده نمود. 

میزان مصرف انرژی در پروسه تولید این بلوک ها حدود ۲۵ درصد کاهش می یابد. با استفاده از بلوک های اسفنجی نیازی با ایجاد آبگیر و جوی های آب در خیابان ها نیست زیرا آنها آب ناشی از بارندگی را به زیر زمین هدایت میکنند، در نتیجه از آب گرفتگی معابر هنگام بارندگی جلوگیری میکند. استفاده از این بتن در مناطق سردسیر که احتمال بارندگی و یخ زدگی بر روی سطح وجود دارد توصیه میشود.

بلوک سیمانی سبک

لیست قیمت بلوک سیمانی

این نوع بلوک از ترکیب سیمان با ترکیبات طبیعی یا مصنوعی مانند گرانول، خاکستر کوره، مواد آتشفشانی و سنگ رس خرد شده ساخته میشود. استفاده از هر نوع مواد دیگر کیفیت بلوک را پایین می آورد و در قیمت آن اثر میگذارد. از آن جهت بعضی از مراکز فروش، قیمت بلوک سبک سیمانی را ارزان تر به مشتری اعلام میکنند. این مواد اصولاً با غلظتی انتخاب میشوند که با سختی بلوک تناسب داشته باشند. 

بلوک سبک نسبت به بلوک متراکم حجم بیشتر اما مقاومت پایین تری دارد. از این بلوک ها به عنوان کفپوش بتنی و همچنین دیوارهای داخلی و خارجی استفاده میشود. ابعاد بزرگ بلوک های سبک و استفاده آسان از آنها صرفه جویی در زمان و هزینه را به ارمغان می آورد. از بلوک سبک برای اجرای تیغه و دیوار سازه های مختلف استفاده میشود. بلوک های سبکی که برای سقف و دیوار به کار میروند از وارد آمدن بار مرده و اضافی بر ساختمان جلوگیری میکنند و تبادل صوتی و حرارتی را به حدالقل میرسانند. 

فروش بلوک

بلوک لیکا

بلوک لیکا جزء بلوک های سبک سیمانی محسوب میشود که به جای سنگ های معمولی از سنگدانه های لیکا که وزن بسیار سبکی دارند و از جنس رس هستند در تولید آنها استفاده میشود. دانه های رسی لیکا دایره ای شکل هستند و سطح آنها زبر و ناهموار است. از ویژگی های بلوک سبک لیکا میتوان به مقاومت آن در برابر آتش، مواد شیمیایی، ضریب انتقال حرارتی پایین، وزن سبک، عایق بندی صوتی و … اشاره نمود.

این بلوک ها در سقف های تیرچه بلوک و اجرای دیوارهای جداکننده، دوجداره، نما، پوشش خارجی و ضد آتش مورد استفاده قرار میگیرند.  برخی از بلوک های سیمانی با جمع شدن بیش از حد خمیر سیمان به دلیل فرآیند هیدراتاسیون، دچار ترک های ریز در بتن میشوند که این امر از مقاومت بلوک میکاهد. اما در بلوک لیکا میزان جمع شدگی بسیار کم است و در نتیجه احتمال ترک خوردگی دیوار وجود ندارد. علاوه بر آن این بلوک ها از مقاومت لازم در برابر تغیییراتی که در اثر انقباض و انبساط ایجاد میشوند نیز برخوردار هستند. 

فروش بلوک سیمانی سنگین

بلوک سیمانی سنگین

بلوک سنگین سیمانی برای ساخت سازه های باربر و غیر باربر مورد استفاده قرار میگیرد. این بلوک ها در ساخت جوی خیابان ها، کانال های آبیاری، جدول های خیابان، دیوارهای پارکینگ، دیوارهای حیاط، تیغه های باربر و … کاربرد دارند. اندازه این بلوک ها در مقایسه با بلوک های سبک بزرگتر و ضخامت آنها بیشتر است. این بلوک ها با ماسه تولید میشوند و استاندارهای لازم در تولید آن اجرا میشود. قیمت بلوک سیمانی سنگین پایین است. این بلوک ها در دو نوع بلوک سیمانی ته بسته و ته باز تولید میشوند. بلوک های ته بسته سنگین در دیوارچینی و بلوک های ته باز در استخر یا چاه کاربرد دارند. 

مهدی کاوه

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Buttonتماس بگیرید